sobota, 20 lutego 2016

Mini serniki z bezą

Chciałam spróbować czegoś nowego, a bezy nigdy nie robiłam pod żadną postacią. Jak na pierwszy raz nie wyszło źle, ale to jeszcze nie to, brakuje mi tego śnieżnobiałego koloru. Ale dopracuje to ;). Jednak bezy zawsze kojarzyłam z czymś aż zbyt słodkim, dlatego spróbowałam to wyrównać poprzez zrobienie małych serników. Dodatkowo zmniejszyłam też ilość cukru w masie serowej, więc jeśli nie zamierzacie robić bez to proponuję dodać go odrobinę więcej :).

Składniki:
    Spód:
       - 500g herbatników
       - 70g masła
    Masa serowa:
       - wiaderko mielonego sera (500 g)
       - 1/2 szklanki cukru 
       - ziarenka z jednej laski wanilii lub cukier waniliowy
       - 2 jajka
       - 2-3 łyżki budyniu waniliowego w proszku lub mąki ziemniaczanej
    Bezy:
       - 4 białka
       - szklanka cukru pudru
       - szczypta soli

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Herbatniki pokruszyć i wymieszać z masłem. Tak przygotowanymi składnikami napełnić papilotki, uklepać.
Ser umieścić w misce, dodać cukier, wanilię, jajka oraz budyń i zmiksować na gładką masę. Następnie wyłożyć ją na ciasteczka do wysokości papilotki.
Piec w temperaturze 180°C przez ok. 15 minut do ścięcia się masy. Potem wyjąć serniki z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia.

Białka na bezy ubić (po lekkim spienieniu się ich dodać szczyptę soli)  do momentu otrzymania sztywnej piany. Następnie, cały czas ubijając, dodawać małymi partiami cukier. Gdy cukier się rozpuści, napełnić pianą rękaw cukierniczy.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wyciskać bezy. Ich wielkość powinna odpowiadać średnicy waszych serników.
Piec przez 40-60 min w temperaturze 140°C. Upieczone bezy układać na sernikach.
Smacznego!







11 komentarzy:

  1. Jakie cudowne maleństwa :-) z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne słodkości do kawy lub herbaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Dość ciekawe połączenie, choć przyznam się szczerze, że musiałabym iść na przeszkolenie w metodzie jedzenia bezy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, mniam przydałaby się teraz taki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bezy podobno bywają trudne do wykonania. Twoje serniczki z chęcią bym zjadła. *,*

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny deserek, każdemu po serniczku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda apetycznie :) Już nie pamiętam kiedy jadłam bezy :)

    OdpowiedzUsuń